Probleem
‘Wine of Life’ is een nieuw marketing concept waarmee opdrachtgever Orangebul wijnverpakkingen als cadeau in service-supermarkten wil gaan verkopen. Het concept is gericht op wijnleken die voor minder dan een tientje een leuk cadeautje kunnen samenstellen uit een wijnverpakking en een fles wijn naar keuze.
Hiertoe heeft de koper de keuze uit een aantal gethematiseerde wijnverpakkingen á € 2,50, waarbij de verpakking onderdeel uitmaakt van het cadeau en deze een extra beleving verschaft. Deze beleving wordt ondersteund door een website, die met een code de mogelijkheid biedt een persoonlijk berichtje achter te laten voor cadeau gever/ontvanger.
Oplossing
Een onderscheidende cadeauverpakking die tevens gebruikt kan worden als wijnruster, die de gebruiker een extra beleving verschaft. Tevens wordt zo de levensduur van de verpakking en daarmee het contactmoment met de gebruiker verlengd.
Kenmerken
- Geschikt voor P5 – P95 van alle wijnflessen
- Plat opvouwbaar
- Compacte presentatie in supermarkten
- Verkrijgbaar in verschillende thema’s voor verschillende cadeaumomenten
- Verschaft de ontvanger een extra beleving
Resultaat
De Cadeauverpakking is een tijd lang te koop geweest bij verschillende soorten supermarkten als pilot project. Ook is een speciale editie ontworpen om gebruikt te worden als relatiegeschenk voor bedrijven.
Project
In opdracht van Orangebul BV in samenwerking met Credo Creatie.
2009
‘Wij hebben Matthijs leren kennen in het Wine Of Life project. Als gepassioneerde ontwerper was hij degene die voor onze geschenkverpakking het idee en technische ontwerp realiseerde met een tweede leven als ‘wijn-ruster’. Zowel productie wise als qua gebruiksgemak in één keer goed! Een aanbeveling waard!’
Joost van Boxtel
‘Some years ago I had the pleasure to be part of a team of masterbrains of Wine of Life. I was in charge of the transportation of the finished products from China to Holland and Matthijs was the designer of an impressing multi-functional gift box which was a strong package and “wine sleeper” at the same time.
That the Chinese printer was impressed by Matthijs’s skills maybe clear. Out of sight doesn’t mean out of mind and last year an international design company in Shanghai asked for the favors of Matthijs again. I was more than happy to bring them in contact. They are now working on some new projects and I heard that Matthijs again shows up with brilliant ideas.’
Maarten Hanegraaf
Owner at MAQ sunprotection solutions